Hivos – Free to be me

In aanloop naar de Amsterdam Gay Pride 2014 lanceerde Hivos de campagne Free To Be Me.
Hiermee vraagt Hivos aandacht voor de rechten van lesbiennes, homo’s, biseksuelen, transgenders en interseksuelen (LHBTI’s) wereldwijd.

Het doel van deze campagne was het vergroten van de achterban van Hivos en het vragen van aandacht voor de situatie van LHBTI’s.

Campagneplatform

De Free To Be Me campagne bestond uit verschillende online formulieren die onder andere werden aangejaagd via e-mail, Google Adwords en social media. Er is gekozen voor het aanjagen van een online petitieformulier met daaropvolgend een donatieverzoek. Het online formulier is ook omgezet naar een versie voor de straatwervers waarbij de offline geworven deelnemers automatisch een bevestiging via e-mail ontvingen.

Met het petitieformulier was het mogelijk een groot aantal leads te verwerven op een laagdrempelige manier. Alle ondertekenaars ontvingen een serie e-mails met gepersonaliseerde content gericht op verdere activatie en conversie. Het Growing Minds campagneplatform is ingezet om de e-mails te versturen, en de formulieren te prefillen voor een optimale conversie. De real-time resultaten werden weergegeven in een online dashboard.

Terug naar cases