Het Audi e-tron KMI-traject

Voor Audi bouwt Growing Minds zogenaamde ‘Keep Me Informed’-trajecten in Salesforce Marketing Cloud, waarmee geïnteresseerden met een serie bijzondere e-mails op de hoogte worden gehouden van – in het geval van Audi – een nieuw uit te komen model.

Het gerenommeerde automerk bracht in 2018/2019 bijvoorbeeld de e-tron uit, de eerste 100% elektrische Audi, en wij verzorgden het hele traject. Fans én klanten die van plan waren een e-tron te kopen konden zich via een formulier inschrijven. Dat formulier bouwden we met FormSuite, het platform dat we in house ontwikkelden.

Inschrijvers differentiëerden we op geïnteresseerden, klanten die een Audi e-tron reserveerden, en klanten die daarbij met iDeal een aanbetaling deden via het FormSuite-formulier.

De klanten kregen toegang tot een door ons gebouwd Dealer Dashboard, waar zij een voorkeursdealer aan konden geven, en de dealers konden aan hun zijde van het dashboard zien welke klanten zij mochten servicen.

 

 

Die technische uitdaging completeerden we met een serie strak vormgegeven e-mails, die de inschrijvers informeerden over de ontwikkelingen rond de Audi e-tron. We onthulden bijvoorbeeld de specs, we gaven aan wanneer de Audi e-tron te configureren was op de website, en met polls en quizzes ontdekten we voor Audi waar de interesses van de inschrijvers lagen.

En natuurlijk deden we ons best een visueel feestje te maken van deze berichten. De introductie van een vooruitstrevende elektrische auto verdient tenslotte vooruitstrevende begeleidende e-mails.

 

 

 

Terug naar cases