Trainingen

Hands-on trainingen waarmee je alles uit Marketing Cloud haalt.

Growing Minds helpt jou graag om Marketing Cloud optimaal te benutten. Daarom bieden we kleinschalige ‘hands-on’ trainingen.  Inspirerende dagen waarop je je Marketing Cloud kennis op specifieke onderdelen kunt bijspijkeren.

We bieden zowel incompany-trainingen (maatwerk) als inlooptrainingen. Bekijk het complete aanbod hier onder.

  • Locatie: Online trainingen via GoToMeeting
  • Investering: €249,- p.p. per training
  • Aanvang: 9:00
  • Einde: 13:00

Advanced

Duik dieper in de Marketing Cloud met de Advanced training. Na deze training ben je in staat om processen binnen jouw organisatie te automatiseren met Automation Studio. Benut de verschillende activities om bijvoorbeeld import, data manipulatie en het versturen van e-mails te automatiseren. Deze automations kunnen de start zijn van een customer journey of jou helpen bij het beheren van de klantdata. Krijg meer inzicht in data met de module Contact Builder. Leer hoe verschillende data extensies met elkaar verbonden zijn en hoe we eenvoudig de data en email-statistieken van een persoon kunnen inzien. Ook verkennen we hier de koppelingen met andere systemen zoals SF. De training is voor ervaren e-mailmarketeers (met minimaal 6 maanden Marketing Cloud ervaring) en wordt gegeven in het Engels.

  • Wanneer: op aanvraag
  • Aanvang: 9:00
  • Einde: 13:00
Inschrijven
  • Inhoud
  • Een succesvolle automation maken met activities zoals imports en data manipulatie
  • Het gebruiksgemak verkennen van Contact Builder
  • De datakoppeling tussen Salesforce en Marketing Cloud
  • Simpele AMPscript schrijven om te personaliseren
  • Slim A/B testen van een mail in Marketing Cloud

Word SQL Expert in Marketing Cloud

Structured Query Language (SQL) is een standaard computertaal voor het managen van relationele databases. Aan het eind van de training ben je een expert in het query-en, importeren, updaten en wijzigen van Data Extensies in Marketing Cloud.

Je leert hoe je alle mogelijke gegevens die je van een klant in DE’s hebt kunt gebruiken om relevanter te communiceren.

  • Wanneer: op aanvraag
  • Aanvang: 9:00
  • Einde: 13:00
Inschrijven
  • Inhoud
  • Leer query's schrijven om data te combineren/manipuleren
  • Data combineren vanuit verschillende data extensions
  • Leer de tips en tricks om snel en effectief selecties te maken.

Personaliseren met AMP

Je leert in de training hoe je slim kunt personaliseren; En je leert hoe je verschillende klantgroepen kan laten landen op specifieke bij hun profiel passende landingpages. De training is voor technisch onderlegde, ervaren e-mailmarketeers.

  • Wanneer: op aanvraag
  • Aanvang: 9:00
  • Einde: 13:00
Inschrijven
  • Inhoud
  • AMPScript gebruiken om dynamische content te tonen
  • Het verschil tussen dynamische content en personalisatie met AMP-script
  • Op basis van klantkenmerken gepersonaliseerde (en verkorte) URL’s maken

Journey Builder I - Introductie

Tijdens deze training krijg je een complete introductie van Journey Builder. Je krijgt inzicht in de benodigdheden voor het bouwen van een (succesvolle) journey.

Doelgroep: (online) marketeers, fondsenwervers, data-specialisten.

Voorwaarden: minimaal 6 maanden werkervaring in Marketing Cloud: het maken van e-mailings en gebruik van data extensions is noodzakelijk.

Je mag kosteloos een communicatie-collega of afdelingsmanager mee laten doen met deze introductietraining. Ervaring leert dat het van belang is dat meerdere mensen begrijpen wat de mogelijkheden en beperkingen van Journey Builder zijn.

  • Wanneer: op aanvraag
  • Aanvang: 9:00
  • Einde: 13:00
Inschrijven
  • Inhoud
  • Wegwijs worden met de interface van Journey Builder
  • Voorbeelden en scenario’s
  • Zelf je eigen journeys op papier kunnen zetten
  • Het succes van een journey bepalen en inzichtelijk maken
  • Inspiratiesessie over de mogelijkheden van Journey Builder

Journey Builder II - Data management

Na training I ligt er een compleet plan voor een journey. Deze training geeft jou als data-minded marketeer een helder overzicht van de stappen die nu benodigd zijn om jouw eerste journey op te zetten.

Doelgroep: Database marketeers, data driven (online) marketeers, SalesForce-specialisten

Voorwaarden: Minimaal 6 maanden werkervaring in Marketing Cloud en indien gebruik van SalesForce, ook minimaal 6 maanden werkervaring in SalesForce: kunnen werken met data extensions is noodzakelijk. Basiskennis van SQL, AMPScript en/of Automation Studio wordt aangeraden.

  • Wanneer: op aanvraag
  • Aanvang: 9:00
  • Einde: 13:00
Inschrijven
  • Inhoud
  • Journey builder best practices
  • Automation Studio gebruiken als Entry Source
  • Verkennen van de Data Designer binnen Contact Builder
  • Inzichtelijk hebben wie de journey moet starten en wie niet
  • Journey evaluation options benutten

Training op maat?

Vraag naar de mogelijkheden